woensdag 21 november 2018

zijzaal Taborkerk
Prijs:
 gratis

Vanaf 1953 kwamen ze jaarlijks een paar weken naar ‘De Pietersberg’ in Oosterbeek, de dichters Willem Barnard, Ad den Besten, Klaas Heeroma (Muus Jacobse), Jan Willem Schulte Nordholt en Jan Wit.
Ze noemden zich ‘het Landvolk’ en werkten er aan de Nieuwe Berijming van de Psalmen; later legden ze elkaar kerkliederen voor, die de basis zouden vormen voor het ‘Liedboek voor de Kerken.’ Jan Wit had het ooit over ‘het wonder van de Pietersberg’.
Een avond over die opmerkelijk vruchtbare samenwerking: wat wilden die mannen, door wie en wat werden ze geïnspireerd? En bovenal: wat hebben we eraan overgehouden? We bespreken een aantal hoogtepunten van de oogst.